شرکت جهان صادرات سینا با سهامداری کامل موسسه جهاد استقلال و شرکتهای تابعه وارد حوزه صادراتی شده است، به منظور توسعه بیشتر و ایجاد سطح اتکاء فرابخشی و ملی در بلندمدت و پس از تثبیت برند صادراتی و استانداردهای ذیربط و برپایی مستقل و یا مشارکتی پایانه های صادراتی برای تضمین اقلام با کیفیت و قیمت و کمیت مناسب و برقراری برخورداری صادرکنندگان از مسیر ایجاد و تثبیت شده مذکور، به فضل و یاری خداوند منان، سهام شرکت می تواند در بورس به عرضه عموم اتحادیه های صنفی صادراتی و شرکتهای ذیربط با حفظ حداقل سهام مدیریتی گذارده شود تا نفوذ سیاستها، تصمیم سازی ها، اصلاح روشها و ساختارهای قدیمی و … و تجمیع و هم افزایی تمامی منابع موجود ملی، در این راستا امکان پذیر گردد.

نقشه راه شرکت جهان صادرات سینا
پژوهشها، تحقیقات، مقالات، سخنرانی ها و کتابهای فراوانی در مورد مشکلات و کاستی های صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی ایران در عرصه بیان بر بوته نقد گذاشته شده و اما همچنان صادرات اقلام غیرنفتی از مشکلات رهایی نیافته و گاه بازارهای سنتی قدیمی خود را از دست داده و یا خود را در معرض خطر رقابت جدی رقبای قدیمی و یا تازه نفس می یابد. همه کاستی ها و مشکلات و موانع اعم از بوروکراسی دست و پاگیر، قوانین خلق الساعه، قوانین گاه متعارض و متضاد، عدم وحدت رویه، ضعف فرهنگ تولیدی، تجاری و بازرگانی و سودجویی غیرمتعارف، رفتار کوته بینانه و تاکتیکی با هدف کسب حداکثر سود در حداقل زمان ممکن، مشکلات بانک ها، اعتبارات، تضامین و … و در نهایت تحریم ها ، از دید طرف های تجاری ایران در آن سوی مرزها را می توان تحت دو عنوان کلی زیر طبقه بندی نمود:

عدم پایبندی به تعهدات و زمان بندی و استمرار
عدم تامین و تضمین یک کیفیت معین در عرضه کالا و خدمات در یک بازه زمانی مشخص و در پاره ای از موارد حتی در یک محموله و یک مرحله و نتیجه این بی اعتباری نسبی در عرصه صادرات کالا و خدمات، موقتی بودن، کوتاه مدت بودن، قیمت های پایین صادراتی گاه پایین تر از نرخ عرضه داخلی آنها و … می باشد که در عمل عرصه فعالیت های صادراتی را روز به روز تنگ تر و سخت تر نموده است.
نظر به مطالب پیش گفته، هدف اصلی شرکت جهان صادرات سینا با توجه به وظایف و تکالیف محوله را می توان در یک عبارت مختصر و مفید خلاصه نمود:

بازگرداندن و ارتقاء اعتبار کالا و خدمات صادراتی ایران به ویژه در عرصه محصولات و خدمات کشاورزی

با توکل و اتکال بر فضل خداوند منان، راهکار اصلی شرکت برای تامین هدف یادشده، با توجه به موارد آغازین سخن، بر پایه های زیر استوار خواهد بود:

پایبندی به تعهدات
تاسیس شرکت در بازارهای هدف به منظور ایجاد ساز و کارهای کارا و توانمند در زمینه انبارش مناسب، بازاریابی، توزیع و فروش به صورت مستقل و یا ترجیحاً با شراکت طرفهای بومی بازارهای هدف.
در کوتاه مدت و تا تامین ساز و کارهای مناسب تامین، حمل و نقل، رفع مشکلات گمرکی و … تلاش می گردد اقلام به انبارهای پیش بینی شده بازارهای هدف حمل و آماده عرضه گردیده و سپس عملیات توزیع وفروش آنها صورت پذیرد تا به علت عدم رعایت جداول زمانی مشتریان، به اعتبار کار لطمه بیشتری تحمیل نگردد.
در بلند مدت، با برقراری ساز و کارهای مناسب تامین، حمل و نقل ،رفع مشکلات گمرکی، برقراری تسهیلات خاص مانند کریدور سبز گمرکی، بیمه های موثر صادراتی، حمل و نقل منظم و قابل اطمینان و به ویژه راه اندازی پایانه های صادراتی در حوزه اقلام مختلف صادراتی به صورت مستقل و یا مشارکت با سایر دست اندرکاران حوزه صادرات، قراردادهای فروش بلند مدت و زمانبندی شده، امکان پذیر شده و رویه های ذیربط بدون نگرانی از چگونگی اجرای زمانبندی شده آنها مستقر و امکان استمرار کار بلند مدت تامین گردد.
برپایی و راه اندازی سامانه جمع آوری و پردازش اطلاعات بازارهای داخلی خصوصاً عرضه محصولات کشاورزی به منظور اصلاح روشها و شیوه های تامین و خرید و در صورت امکان جلوگیری از آسیبهای احتمالی به تامین و تولیدکنندگان به علت نوسانات قیمتی احتمالی.

برندسازی به عنوان شاخص تضمین کیفیت
ثبت یک و یا چند برند تجاری برای کیفیت های مختلف اقلام صادراتی
جمع آوری، تهیه و تدوین استانداردهای کیفی کالا و خدمات، تولید، بسته بندی، حمل و نقل، انبارش و توزیع فروش و طبقه بندی آنها با توجه به ضوابط و مقررات ملی و جهانی و سلایق کشورهای بازارهای هدف صادراتی. طبقه بندی و کدینگ یادشده، پایه ایجاد زبان مشترک بین مصرف کنندگان، فروشندگان و خریداران و تمامی طرفهای یک فعالیت تجاری صادراتی خواهد بود.
ایجاد سازمان و ساز و کارهای مناسب برای نظارت وکنترل و تضمین کیفیت کالا و خدمات صادراتی برای تحت برند قرار دادن آنها به عنوان کالاها و خدمات تضمین کیفیت شده از سوی شرکت جهان صادرات سینا و آموزش و ترویج روش های جدید علمی برای کلیه دست اندرکاران بازار عرضه و صدور گواهینامه های ذیربط.
برقراری ساز و کار مناسب برای مشتریان و مصرف کنندگان برای جبران خسارت احتمالی ناشی از ضعف کیفیت کالا و خدمات صادرشده، برای برقراری و ارتقاء روزافزون برند و یا برندهای ایجاد شده.
با معرفی و تبلیغات هوشمند و برندسازی و افزایش اعتبار برند یا برندهای صادراتی ذکر شده در بازارهای هدف، کیفیت مطلوب هر محصول تحت برند، موجب هم افزایی در محصولات دیگر و ورود راحت تر اقلام جدید تحت برند، در بازارهای هدف خواهد بود.
تحت برند بودن اقلام ضرورتاً به معنای تولید و بسته بندی تحت نام برند خاص نیست، در مواردی که برند موجود و قبلی محصول از اشتهار و موقعیت مناسبی در بازار هدف برخوردار است، برچسب برند صادراتی سینا می تواند به عنوان استاندارد و تضمین کیفیت کالا، مورد استفاده قرار بگیرد.
هدف نهایی و غایی از برندسازی، ایجاد یک استاندارد صادراتی مقبول در بازارهای هدف برای همه دست اندرکاران صادرات است.

مراحل عملیاتی در هر بازار صادراتی هدف
ثبت شرکت تابعه شرکت جهان صادرات سینا در کشور و یا محدوده جغرافیایی ذیربط.
ثبت برند یا برندهای شرکت در بازار هدف ذیربط در صورت نیاز.
تاسیس و برپایی و راه اندازی سامانه های مناسب انبارش، توزیع و فروش در بازار هدف، در قالب مشارکت با واردکنندگان و یا توزیع کنندگان بومی بازار هدف و در صورت عدم امکان به صورت مستقل.
ایجاد و برپایی سامانه های جمع آوری و پردازش اطلاعات بازارهای هدف به صورت برخط، به منظور اصلاح روش ها و شیوه های توزیع و فروش و بهره گیری از نوسانات قیمتی احتمالی در بازارهای هدف، برای تثبیت هر چه بیشتر برند و کالا و خدمات ایرانی و افزایش سود فعالیتهای ذیربط.
بازاریابی، تامین و صادرات اقلام و خدمات صادراتی تحت برند به بازار هدف و توزیع و فروش و برقراری ساز و کار فروش و بازگشت وجه فروش، ترجیحاً با فروشگاه های زنجیره ای و توزیع و پخش کنندگان بزرگ و پرهیز از واسطه ها و دلالان.
با تثبیت برند در بازار هدف، شرکت جهان صادرات سینا به تدریج عملیات صادرات از کشور به بازار هدف موردنظر را به تولیدکنندگان و صادرکنندگان ذیربط واگذار نموده و خود با استفاده از ساز و کار برقرار شده جهت کنترل کیفی محصولات، بسته بندی، حمل و نقل و انبارش های احتمالی، برند خود را در اختیار فعالان بخش صادرات جهت تامین و صادرات اقلام به کشور یا محدوده جغرافیایی بازار هدف قرار خواهد داد. در هر حال پایش و کنترل سامانه های بازاریابی و توزیع و فروش در اختیار شرکت باقی خواهد ماند. در این مرحله کلیه فعالین بخش صادرات از امکانات و اعتبار برند و تسهیلاتی که شرکت جهان صادرات سینا فراهم آورده است با رعایت استانداردهای پیش گفته و احراز کیفیت لازم و اخذ برند و یا برچسب آن بهره مند خواهند شد و حجم فعالیتهای صادراتی دیگر، محدود به منابع و امکانات داخلی شرکت جهان صادرات سینا نبوده و تمامی منابع ملی می تواند در این چارچوب و در قالب فعالیتی سینا (مسیر و ریل حرکتی ایجاد شده) به کار گرفته شود. بدیهی است پایانه های صادراتی تخصصی می تواند به عنوان عرصه رقابتی جدی کیفیت و قیمت و برقراری امکان تامین مرتب و مطمئن کالا، نقش کلیدی ایفا کند.